Posiedzenie Zarządu i Walne Zebranie 31.07.2024 r.
Szanowne Koleżanki i Koledzy
Członkowie Polskiego Stowarzyszenia Motoszybowcowego
Serdecznie zapraszam na Spotkania w dniu 31.07.2024 r.
- Posiedzenie Zarządu
- Walne Zebranie.
Nasze Spotkania odbędą się z godnie z poniższymi planami.
PLAN
ZEBRANIA Polskiego Stowarzyszenia Motoszybowcowego (godzina 16.00, godzina 16.30 drugi termin)
i POSIEDZENIA ZARZĄDU PSM (godzina 15.00)
W dniu 31.07.2024
PLAN WALNEGO ZEBRANIA POLSKIEGO STOWARZYSZENIA MOTOSZYBOWCOWEGO
1. Otwarcie Zebrania.
2. Wybór Przewodniczącego Zgromadzenia i protokolanta.
3. Zapoznanie z porządkiem obrad i jego zatwierdzenie.
4. Odczytanie sprawozdania Zarządu za lata: 2022, 2023,
5. Podjęcie uchwał:
– Uchwała Nr 1/2024 – w sprawie zatwierdzenia sprawozdania Zarządu.
– Uchwała Nr 2/2024 – w sprawie udzielenia Prezesowi Zarządu absolutorium z wykonania obowiązków za okresy:
od 01 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022r.
od 01 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
6. Przedstawienie informacji o bieżącej sytuacji.
7. Wolne wnioski,
8. Zakończenie posiedzenia, podpisanie protokołu.
PLAN POSIEDZENIA ZARZĄDU
1. Otwarcie Posiedzenia – Prezes PSM.
2. Zatwierdzenie porządku obrad.
3. Głównych tematem zebrania Zarządu jest
„Zatwierdzenie Sprawozdania Zarządu z działalności za lata 2022 i 2023.
4. Podjęcie niezbędnych uchwał.
5. Wolne głosy i wnioski.
6. Zakończenie Posiedzenia Zarządu.
Prezes Zarządu
Ryszard Andryszczak
Zapraszam wszystkich chętnych do składania wniosków i propozycji uchwał, które będą mogły być rozpatrzone na naszych Spotkaniach.
Zapraszam Komisję Rewizyjną do wykonania Statutowych czynności.
Proszę Członków Zarządu, Skarbnika, Sekretarza – o przygotowanie stosownych dokumentów.
Miele widziane potwierdzenie uczestnictwa!
NUMER KONTA do uzupełnienia składek: 39 1090 1359 0000 0001 1909 8109
p.n. CENTRUM TRANSFERU TECHNOLOGII LOTNICZYCH
Aglomeracji Poznańskiej
Spotkanie odbyło się w dniu 07.09.2011 o godzinie 14.00
w Ośrodku Szkoleniowo – Wypoczynkowym Biernat
62-023 Gądki, ul. Poznańska 3
Plan spotkania:
- Przywitanie gości – Prezes PSM.
- Wystąpienie Wiceprezesa PSM – inż. Ryszard KĘDZIA.
- Wystąpienie Prezesa PSM – prof. dr hab. Waldemar RATAJCZAK.
- Panel dyskusyjny uczestników spotkania.
- Zapoznanie z topografią proponowanego terenu pod CTTL.
- Podpisanie protokołu spotkania.
- Obiad i spotkanie towarzyskie.
Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele Starosty Poznańskiego, Urzędu Marszałkowskiego, Burmistrza Gminy Kórnik, Międzynarodowych Targów Poznańskich, Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Adama Mickiewicza, oraz Polskiego Stowarzyszenia Motoszybowcowego.
Przedmiotem projektu jest stworzenie warunków rozwoju przedsięwzięć w zakresie lotnictwa ogólnego w aglomeracji poznańskiej.
Aglomeracja poznańska i miasto Poznań; mimo posiadania, niemal w granicach miasta, 4 /czterech/ obiektów lotniskowych; jest pozbawiona perspektyw rzeczywistego rozwoju małego lotnictwa tzw. GA (General Aviation).
Lotnisko Aeroklubu Poznańskiego, systematycznie zabudowywane okalającymi je osiedlami domków jednorodzinnych, oraz ujęte w kleszcze trójkąta linii kolejowych z ich trakcją elektryczną; staje się niebezpieczne dla wykonywania coraz większej liczby operacji lotniczych.
Lotnisko komunikacyjne Ławica, wobec gwałtownie rozwijającego się ruchu lotniczego tanich linii i ich placówek, wobec deficytu powierzchni lotniskowej; w praktyce, raczej niechętnie realizuje obsługę małego lotnictwa / wysokie opłaty lotniskowe i niekiedy, wręcz opresyjne procedury/.
Doskonałym położeniem komunikacyjnym w stosunku do centrum miasta i jego instytucji administracyjnych, uczelnianych, biznesowych i wystawienniczych charakteryzuje się obiekt lotniskowy Air Port- Biernat Lądowisko Żerniki- Gądki.
Niestety, posiada on poważne niedostatki w postaci zbyt krótkiego pasa startowego ( tylko 618 m ), leżącego niemal prostopadle do kierunku najczęściej wiejących wiatrów. Nie sprzyja to bezpieczeństwu wykonywania startów i lądowań przez lekkie statki powietrzne.
Rozbudowa tego obiektu lotniskowego, w celu wydłużenia istniejącego pasa startowego, oraz wybudowania pasa leżącego w osi przeważających wiatrów, pozwoliłoby na stworzenie niemal doskonałej bazy dla rozwoju poznańskiego małego lotnictwa.
Powstaniem takiego obiektu żywo zainteresowane są poznańskie uczelnie i ich kluby lotnicze. Możliwe byłoby, powstanie zaplecza hangarowo- sprzętowego dla specjalności lotniczych tych uczelni, oraz lotniczej bazy dydaktycznej tych specjalności.
Międzynarodowe Targi Poznańskie będące największym w Polsce Centrum Wystawienniczym z ponad 80 imprezami targowymi w roku, do tej pory nie organizuje targów branży lotniczej, m.in. z powodu braku realnych warunków zaplecza lotniskowego.
Powstanie takiego obiektu lotniskowego, oddalonego o około 10 km, niemal w linii prostej, wzdłuż drogi krajowej S11, umożliwi realizację ekspozycji sprzętu lotniczego w doskonałej komunikacji z centrum wystawienniczym Targów Poznańskich.
Innym wielkim zainteresowanym takim obiektem lotniskowym; to środowiska biznesowe branży lotniczej, od produkcyjnych , obsługowych, po branżę turystyki lotniczej z wykorzystaniem lekkich statków powietrznych.
W Europie, rodzi się duże zapotrzebowanie, na wykorzystywanie w gospodarkach narodowych bezpilotowych statków powietrznych, latających autonomicznie w strefach kontrolowanych.
Edukacja personelu prowadzenia operacji lotniczych takich statków powietrznych też może być jednym z istotnych obszarów działalności lotniczej w przyszłości.
W ostatnich miesiącach, powstało jako organizacja pożytku publicznego Polskie Stowarzyszenie Motoszybowcowe, wyrażające dążenia osób i instytucji do stworzenia nowych warunków rozwoju edukacji lotniczej, produkcji nowoczesnych technologicznie, lekkich statków powietrznych, opracowania i wdrożenia ekonomicznych i ekologicznych metodyk i programów szkolenia lotniczego oraz stworzenia oferty bezpiecznej turystyki lotniczej.
Do grona założycieli Stowarzyszenia należą poznańscy naukowcy i nauczyciele akademiccy, konstruktorzy i producenci motoszybowców, instruktorzy i dydaktycy szkolenia lotniczego, operatorzy lotniczych organizacji szkoleniowych i obsługowych, przedsiębiorcy i producenci wyposażenia techno-dydaktycznego, silnikowych zespołów napędowych, producenci instalacji zasilania alternatywnego zespołów napędowych, organizatorzy i użytkownicy lądowisk.
Polskie Stowarzyszenie Motoszybowcowe stanowi poważny potencjał intelektualny i organizacyjny dla realizacji takiego przedsięwzięcia. Tylko ta grupa, założycieli Stowarzyszenia dysponuje aktualnie; 6 szt. motoszybowców i ponad 20 szt. lekkich statków powietrznych różnych typów.
W opinii Stowarzyszenia, oczekiwaną dynamikę rozwoju General Aviation w naszym regionie może uruchomić jedynie przedsięwzięcie o większym zakresie organizacyjnym w formie parku technologii lotniczych.
Nieruchomości gruntowe proponowane pod rozbudowę obiektu lotniskowego, oraz realizację projektu parku technologii lotniczych to nieruchomości gruntowe Agencji Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa, oznaczone jako działki nr 31/39 i 29/13 obręb Żerniki. Są to ziemie klasy IV, V i VI, a znaczna ich część, to nieużytki rolne.
Według oceny Stowarzyszenia; teren ten, przez aktualnego dzierżawcę nie jest uprawiany zgodnie z zasadami produkcji rolnej.
Miejscowy plan zagospodarowania przeznacza te nieruchomości na usługi komercyjne, oraz terminal parkingowy terenów MTP.
Proponowane przedsięwzięcie winno być pożytku publicznego i mieć charakter publiczno-instytucjonalny z konsekwentnie realizowanym zakresem statutowym swej działalności.
Aktualnie ma miejsce opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu przez pracownię Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Zobacz także
Motoszybowce
Kwartalnik
O stronie
Lotnisko macierzyste
Kontakt
Klauzula informacyjna RODO
Kontakt
ul. Ustrzycka 1, 61-324 Poznań
Ryszard Andryszczak – Prezes Zarządu
tel. +48 501 208 980
Ryszard Kędzia – Wiceprezes Zarządu
tel. +48 602 282 640
POLSKIE STOWARZYSZENIE MOTOSZYBOWCOWE
im. Antoniego KOCJANA
KRS: 0000387624, NIP: 782-25-36-871
NR KONTA: 39 1090 1359 0000 0001 1909 8109
© 2024 | Copyright by Motoszybowce.pl
Polityka prywatności