fzpn-logoPo dłuższej chwili milczenia mamy dla was obszerniejszą niż zwykle fotorelację z ostatnich kilku miesięcy budowy Bąka II. Zaczniemy od usterzenia. W poprzednim artykule (numer 4. „motoszybowce.pl”) opisaliśmy charakterystykę nietypowego usterzenia, tym razem możemy pokazać efekty.

Usterzenie poziome: niedzielone – płytowe, łączone w osi obrotu rurą skrętną. Statecznik poziomy jest jednocześnie usterzeniem i sterem wysokości.

Usterzenie pionowe: ster kierunku jest bardzo rozbudowany, posiada tzw. ster zrównoważony (jedyny fragment oklejony sklejką – bardzo dobrze widoczny na zdjęciach). Statecznik pionowy integralny z kadłubem jest szczątkowy.

Skrzydła – jednodźwigarowe, wolnonośne, wyposażone w hamulce aerodynamiczne, kształt trapezowy, rozpiętość 10,7 m, powierzchnia nośna 11,2 m². Szkielet jednego skrzydła tworzy szesnaście żeberek różniących się od siebie rozmiarem (skrajne zerowe i piętnaste, klejone są w skrzydle). Szczegółowy opis w numerze 4. ”motoszybowców.pl”, w naszej kolumnie (str. 19).

W następnej odsłonie pokażemy zestawienie wszystkich elementów gotowych do montażu.

Lotnisko macierzyste

biernatyAirport Biernat

62-023 Gądki
ul. Poznańska 3
info@airport-biernat.pl
tel. +48 609 121 626
rezerwacje +48 697 977 356

Znajdź na mapie »

Fregata J6

Więcej…

© Polskie Stowarzyszenie Motoszybowcowe im. Antoniego KOCJANA