fzpn-logoPo dłuższej chwili milczenia mamy dla was obszerniejszą niż zwykle fotorelację z ostatnich kilku miesięcy budowy Bąka II. Zaczniemy od usterzenia. W poprzednim artykule (numer 4. „motoszybowce.pl”) opisaliśmy charakterystykę nietypowego usterzenia, tym razem możemy pokazać efekty.

Usterzenie poziome: niedzielone – płytowe, łączone w osi obrotu rurą skrętną. Statecznik poziomy jest jednocześnie usterzeniem i sterem wysokości.

Usterzenie pionowe: ster kierunku jest bardzo rozbudowany, posiada tzw. ster zrównoważony (jedyny fragment oklejony sklejką – bardzo dobrze widoczny na zdjęciach). Statecznik pionowy integralny z kadłubem jest szczątkowy.

Skrzydła – jednodźwigarowe, wolnonośne, wyposażone w hamulce aerodynamiczne, kształt trapezowy, rozpiętość 10,7 m, powierzchnia nośna 11,2 m². Szkielet jednego skrzydła tworzy szesnaście żeberek różniących się od siebie rozmiarem (skrajne zerowe i piętnaste, klejone są w skrzydle). Szczegółowy opis w numerze 4. ”motoszybowców.pl”, w naszej kolumnie (str. 19).

W następnej odsłonie pokażemy zestawienie wszystkich elementów gotowych do montażu.

Magazyn Polskiego Stowarzyszenia Motoszybowcowego. Zapraszamy do lektury w zakładce "Kwartalnik".


Założyciele Polskiego Stowarzyszenia Motoszybowcowego tworzą zespół osób przekonanych o konieczności wzajemnego wsparcia zróżnicowanych przedsięwzięć, składających się na wspólny cel jakim jest realne przyśpieszenie rozwoju polskiego małego lotnictwa.

Do grona założycieli stowarzyszenia należą naukowcy i nauczyciele akademiccy, konstruktorzy i producenci motoszybowców, instruktorzy i dydaktycy szkolenia lotniczego, operatorzy lotniczych organizacji szkoleniowych i obsługowych przedsiębiorcy i producenci wyposażenia techno-dydaktycznego, silnikowych zespołów napędowych, producenci instalacji zasilania alternatywnego zespołów napędowych, organizatorzy i użytkownicy lądowisk.

Program działalności statutowej Polskiego Stowarzyszenia Motoszybowcowego ma być czynnikiem wsparcia rozwojowego w sektorze lotnictwa lekkiego, tak w produkcji statków powietrznych, jak i lotniczej edukacji zawodowej.

 


aeroklub polski100Motoszybowce.pl oraz Aeroklub Polski podjęły współpracę polegającą na publikacji w kwartalniku informacji dotyczących działalności Aeroklubu.

Aspirujemy do tego żeby współpracować z Urzędem Lotnictwa Cywilnego i dynamiczne działać na rzecz GA w ramach nowych przepisów unijnych.

 

 

Lotnisko macierzyste

biernatyAirport Biernat

62-023 Gądki
ul. Poznańska 3
info@airport-biernat.pl
tel. +48 609 121 626
rezerwacje +48 697 977 356

Znajdź na mapie »

© Polskie Stowarzyszenie Motoszybowcowe im. Antoniego KOCJANA